De Toekomst van B2B Sales: Hyper Targeting via LinkedIn Ads

In het kort

Ben je eigenaar van een technisch B2B bedrijf en ben je nieuwsgierig naar de toekomst van B2B sales? Dan is dit artikel iets voor jou!    

In de huidige digitale wereld is gerichte marketing essentieel om potentiële klanten te bereiken en de concurrentie voor te blijven. Een krachtig hulpmiddel hiervoor is hyper targeting via LinkedIn Ads. In dit artikel laten we je zien hoe je deze techniek inzet voor meer sales.

Wat is Hyper Targeting?  

Hyper targeting is het richten van je advertenties op een zeer specifieke doelgroep. Het stelt je in staat om je boodschap af te stemmen op de specifieke interesses, demografische gegevens, functies en industrieën van potentiële klanten. Dit resulteert in een hogere betrokkenheid, goede conversies en een beter rendement op je advertentie-investering.

LinkedIn Ad targetting
Kies zelf je doelgroep van industrie tot bedrijf tot functies.

LinkedIn Ads voor Hyper Targeting 

Er zijn verschillende manieren om LinkedIn Ads in te zetten voor hyper targeting. Hieronder vind je 5 mogelijkheden: 

  1. LinkedIn Audience Insights
    • Leer je doelgroep kennen met behulp van de uitgebreide targeting mogelijkheden van LinkedIn Audience Insights. Dit biedt waardevolle inzichten in de interesses, functies en demografische gegevens van je potentiële klanten.
  2. Doelgroep Targeting op Functie en Titel 
    • Bereik bepaalde besluitvormers in organisaties door je te richten op specifieke functies en titels. Zo lever je je boodschap direct bij de juiste personen af.
  3. Doelgroep Targeting op Bedrijf en Industrie
    • Bereik specifieke bedrijven en industrieën die relevant zijn voor jouw B2B producten of diensten. Dit vergroot de kans op succesvolle interacties en conversies.
  4. Geografische en Demografische Targeting
    • Verfijn je doelgroep op basis van locatie en demografische gegevens, zodat je je advertenties kunt richten op specifieke regio’s of doelgroepen. 
  5. Interesse-Gebaseerde Targeting
    • Richt je op LinkedIn leden met specifieke interesses die relevant zijn voor jouw aanbod. Dit zorgt voor meer betrokkenheid en hogere conversieratio’s.

81% van de doelgroep bereikt 

Voor Rademaker hebben we door slimme van online crawlers in korte tijd (en tegen veel lagere kosten)  targetlijsten gegenereerd. Door deze data te integreren met de bestaande klantlijsten van de accountmanagers, is een zo compleet mogelijke target account lijst (TAL) ontstaan. 

Voor deze lijst hebben we advertenties ontworpen rondom een productielijn die Rademaker meer wil verkopen in specifieke regio’s. 

Het verschil met traditionele advertenties is enorm. 

voorbeeld1-interactie-doelgroep-linkedin
Zie per bedrijf hoe vaak de advertentie is getoond en aan hoeveel mensen 

We zien precies welke accounts meer/minder interactie hebben met de advertenties én door de bedrijfsherkenningssoftware op de website hebben accountmanagers een nog completer beeld van waar accounts interesse in hebben. 

Uiteindelijk hebben we 81% van de gehele target account lijst weten te bereiken. Iets wat op andere manieren nagenoeg onmogelijk is. 

Account Based Marketing ultima forma 

Ben je klaar om nog een stap verder gaan? Je kunt bedrijfsspecifieke campagnes opzetten. Denk aan een multinational waarvan je alle productiemanagers of HR-managers in verschillende landen wilt bereiken. 

Belangrijk is dat je de boodschap zeer specifiek maakt door bijvoorbeeld zelfs de naam van het bedrijf in je advertentie te verwerken. Dit maakt het voor accountmanagers veel eenvoudiger om binnen te komen, omdat de mensen die zij benaderen de naam van je bedrijf en de voordelen van je product/dienst al kennen. 

Op dit moment zijn we bezig zo’n campagne op te zetten. We houden je hierover op de hoogte!

Conclusie 

Hyper targeting via LinkedIn Ads biedt enorme mogelijkheden voor B2B bedrijven om gericht hun doelgroep te bereiken en succesvolle salesresultaten te behalen. Door het gebruik van deze geavanceerde targeting kun je advertenties afstemmen op de juiste mensen op het juiste moment. Dit vergroot de kans op betrokkenheid, conversies en uiteindelijk de groei van je bedrijf.

Haal het meeste uit je zichtbaarheid op LinkedIn

Wil je naast hypertargeting meer leren over het plaatsen van succesvolle LinkedIn-bijdragen, waarmee je je autoriteit binnen jouw vakgebied vergroot? Download dan snel onze LinkedIn Social Selling gids.

Presult - Image CTA - LinkedIn checklist

Bronnen:

Laten we kennismaken - Presult

Laten we kennismaken!

: We maken graag tijd voor je vrij