B2B Digital Marketing Blog - Presult

Lees hier al onze berichten over online marketing voor B2B, website ontwikkeling en digitalisatie. We inspireren je graag met de laatste ontwikkelingen en case-studies. Ontwikkelingen gaan snel (denk aan AI, machine learning, e-commerce). We helpen je graag om op de hoogte te blijven en te informeren over best-practices.

HubSpot: het ídeale marketing automation platform voor Social Selling

21 February 2020 door Vincent Verboom

Wil je beginnen met Social Selling, maar worstel je met het vinden van de juiste aanpak? Met HubSpot heb je hét marketing automation platform in handen om snel een goede en duidelijke strategie en planning op te zetten. Ontdek hier de voordelen van Social Selling via HubSpot.

1. Planningsfunctie maakt Social Selling behapbaar

Werken met een social mediaplanning bespaart je zeeën van tijd. Wanneer je eens in de paar weken een halve dag hiervoor inruimt, dan kun je de rest van de tijd focussen op andere werkzaamheden. Om diezelfde reden werkt een tool die ook het publiceren van je social media bijdragen uit handen neemt, het beste. Zo hoeven je volgers nooit meer een update te missen.

HubSpot beschikt over een handige planningsfunctie waarmee je social media posts in bulk kunt inplannen. Deze functie heeft een aantal voordelen:

  • Er is een koppeling met al je social mediakanalen. Switchen tussen verschillende social media accounts is niet meer nodig. Met een paar muisklikken plan je dezelfde post in op meerdere kanalen;
  • Je hebt een goed overzicht van je posts over de komende tijd. Bijkomend voordeel hiervan is dat je een oogopslag ziet of je posts gevarieerd genoeg zijn om de aandacht van je doelgroep te trekken. Door het overzicht voorkom je ook dat er gaten vallen in je activiteit op social media;
  • Je kunt de beste tijdstippen selecteren. Je zult waarschijnlijk wel gemerkt hebben dat sommige dagen en tijdstippen meer interactie en bereik opleveren dan anderen. Maar zie je het zitten om berichten handmatig te plaatsen, wanneer je klanten actief zijn in de vroege óf late uren en ’s weekends? Doordat je tijdens het vooruitplannen alvast die momenten kunt selecteren, hoef je niet continu paraat te blijven staan. Op deze manier houd je het werkbaar. 

hubspot planning tool

2. Je weet wat er speelt dankzij Social Monitoring

HubSpot biedt eveneens handige monitoringstools waarmee je goed in kaart brengt wat er speelt in je markt. Je ziet niet alleen hoe de interactie met je eigen prospects verloopt en wie je nieuwe volgers zijn, maar je bent ook als eerste op de hoogte van andere marktsignalen. Hiervan zijn de Twitter streams die je zelf kunt instellen het perfecte voorbeeld. Dit zijn de meldingen die je ontvangt wanneer er tweets verschijnen welke relevante sleutelwoorden bevatten of waarin je als persoon of bedrijf wordt genoemd. Hierdoor heb je de mogelijkheid er razendsnel op in te spelen zonder hier zelf bovenop te hoeven zitten.

hubspot performance

3. Je kunt sturen op performance

Last but not least: HubSpot houdt minutieus voor je bij hoe je social media berichten presteren. Je ziet welke content werkt en zo direct inschatten welke verdere posts het beste aansluiten bij je doelgroep. Kortom: de verkregen inzichten leggen de basis voor steeds verdere verfijning en geven je resultaten een blijvende boost.

hubspot-performance2

Performance meten kan ook op campagneniveau. De berichten die je uitstuurt zijn koppelbaar aan bestaande campagnes, zoals een productlancering, de uitbreiding van je dienstenpakket of een andere bedrijfsspecifieke uiting waarover je naar buiten treedt. Dankzij deze koppeling zie je exact hoeveel je sociale interactie heeft bijgedragen aan de desbetreffende campagne en waar het loont meer tijd en middelen in te zetten.

performance-hubspot-2

Begin nu met Social Selling via HubSpot

HubSpot brengt alle ERP-toepassingen en online marketingcampagnes overzichtelijk samen. De geïntegreerde data-analysetools en dashboards leveren waardevolle output die helpen sturing aan je campagnes te geven. Hiermee omvat het platform alle eigenschappen die je nodig hebt om je B2B Social Selling strategie te perfectioneren.

Overweeg je ook HubSpot te gebruiken ten behoeve van je salesdoelstellingen? Laat ons je volgende campagne opzetten. Bij Presult zetten we HubSpot met succes in voor onze eigen klanten. Met marketing automation hebben we voor verschillende klanten maar liefst 200% meer sales-qualified leads gerealiseerd! Meer weten over Social Selling en Hubspot? Lees dan de volgende artikelen:

Download de gids + checklist

Wist je dat mensen die hun LinkedIn-profiel als verkoopkanaal benutten maar liefst 45% meer salestrajecten realiseren, 51% vaker hun salestarget behalen en 78% meer omzet genereren? In onze gids delen we 23 onmisbare LinkedIn-tips en een checklist voor het opstellen van succesvolle posts, die je LinkedIn-contentstrategie naar een hoger niveau tillen en zorgen voor aanzienlijk meer bereik en interactie.

Download de checklist