B2B Digital Marketing Blog - Presult

Lees hier al onze berichten over online marketing voor B2B, website ontwikkeling en digitalisatie. We inspireren je graag met de laatste ontwikkelingen en case-studies. Ontwikkelingen gaan snel (denk aan AI, machine learning, e-commerce). We helpen je graag om op de hoogte te blijven en te informeren over best-practices.

3 redenen waarom HubSpot ideaal is voor geïntegreerde marketing- en salesstrategieën

Als directeur of bedrijfseigenaar heb je er geen probleem mee als je 1.000 euro uitgeeft aan Google Adwords of LinkedIn Ads als je eenmaal hebt ervaren dat het je 2.000 euro oplevert... Weinig B2B-bedrijven hebben echter enig zicht op de exacte kosten en opbrengsten van de gebruikte marketingkanalen, terwijl juist díe kennis je in staat stelt te sturen op groei 

Wie focust op resultaatgerichte marketing en sales heeft inzicht nodig in welke marketinginitiatieven wel en niet renderenDit vergt een geïntegreerde marketing- en salesaanpak en niet zonder redenB2B bedrijven waarbij marketing en sales als één team opereren in plaats van twee losse eilanden, werken en communiceren stukken gestroomlijnder, wat een grote efficiency- en omzetboost oplevert. Dergelijke bedrijven...  

  • … zij67% vaker in staat om deals te sluiten; 
  • … overtreffen 6% vaker hun omzetdoelen; 
  • … genereren 209% meer omzet uit hun marketingactiviteiten. 

Optimale afstemming marketing en sales met HubSpot 

Proficient young male employee with eyeglasses and checkered shirt, explaining a business analysis displayed on the monitor of a desktop PC to his female colleague, in the interior of a modern officeDe hamvraag is natuurlijk: hoe realiseer je een effectieve, geïntegreerde marketing- en salesaanpak? Onze ervaring is dat marketing automation platform HubSpot hiervoor de beste en meeste mogelijkheden biedt 

HubSpot beschikt over uitgebreide CRM-functionaliteiten voor een optimale afstemming tussen marketing en salesAlle belangrijke functionaliteiten voor het optimaal inrichten van klantprocessen zijn ingebed in één systeem, en dat heeft veel voordelen 

Dit zijn de belangrijkste drie: 

1. Je hebt een compleet beeld van elke klant 

HubSpot biedt je een compleet beeld van de klant en alle achterliggende interactie. Je weet bijvoorbeeld precies 

  • … owelke pagina(s) op je website klanten zijn binnengekomen en via welk kanaal/medium; 
  • … welke pagina’s op je website zijn bezocht; 
  • … of brochuresreferenties en/of productinformatie is bekeken 

Met deze waardevolle informatie kun je afleiden hoeveel je (potentiële) klanten al weten over je producten of diensten en waar hun informatiebehoeftes ligt. 

2. Er is aandacht voor de kwantiteit én kwaliteit van leads 

HubSpot biedt je alle belangrijke marketing automation features om snel en veel leads te genereren, schreven we hier. Maar ook op kwalitatief vlak maakt HubSpot het onderscheid.  

Binnen HubSpot kun je namelijk precies zien hoeveel websiteverkeer er afkomstig is uit welke kanalen en in hoeveel leads en klanten dat heeft geresulteerd. Je ziet welke kanalen het beste converteren en waar de contact-tot-klant-ratio het hoogst is. Je weet dus ook waar de warmste leads zich bevinden en waar de grootste Return-on-Investment is te behalenJe leest hier meer over in deze blogpost 

3. Verkoop is veel gerichter door inzicht in klantbehoeften

HubSpot geeft inzicht in klantgedrag en -behoeften en maakt salesprocessen veel effectiever. Stel, je verkoopt softwarepakketten voor de zakelijke markt. Enkele van je bestaande klanten nemen al boekhoudsoftware af, maar bekijken op je website ook oplossingen en casestudies over facturatiesoftwareOp basis van deze informatie kan sales actief inspelen op hun informatiebehoefte door ze hierover na te bellen of gerichte aanvullende informatie op te sturen, wat de scoringskans vergroot.  

HubSpot partner  

Kortom: random en stuurloos nabellen van leads en klanten hoeft niet meer met HubSpot. 

Als gerenommeerd HubSpot partner laten we je graag kennismaken met de uitgebreide mogelijkheden die HubSpot biedt voor marketing- en salesintegratie 

Wil je ontdekken hoe wij aan de hand van HubSpot je klantprocessen optimaal kunnen inrichten?

Vraag een oriëntatiegesprek aan