B2B Digital Marketing Blog - Presult

Lees hier al onze berichten over online marketing voor B2B, website ontwikkeling en digitalisatie. We inspireren je graag met de laatste ontwikkelingen en case-studies. Ontwikkelingen gaan snel (denk aan AI, machine learning, e-commerce). We helpen je graag om op de hoogte te blijven en te informeren over best-practices.

8 Facebook Advertentie ‘Hacks’ om je ROI te verdrievoudigen

26 August 2016 door Patrick Riemers

 

Postplanner heeft een interessant artikel geschreven waarin ze 8 Facebook Advertentie ‘Hacks’  uitlichten om de ROI van je campagnes te verdrievoudigen.

  • How to target the right audience
  • What to do instead of turning off entire ad sets
  • Where to begin optimizing your ads
  • What to do about suspiciously low cost per conversion
  • Why it's bad to optimize ads in the beginning
  • How to lower cost per conversion
  • What ad frequency is considered acceptable
  • How to optimize ad sets & ads simultaneously

Bron: https://www.postplanner.com/facebook-ad-hacks-to-help-you-triple-roi-on-next-campaign/

Een aantal van deze staan ook in ons eigen e-book:
“15 Facebook Advertentie Tips om je advertenties te optimaliseren"
Misschien handig om zelf te downloaden :)

Download 15 Facebook ads tips

Een aantal 'hacks' wil ik er even uitlichten:

1.    Zet niet een volledige advertentieset uit

Analyse leeftijd en geslacht facebook ads

Een belangrijke ‘hack’ die je zeker moet gaan toepassen, is het gedeeltelijk uitzetten van advertentiesets.

Als je het goed doet, maak je minimaal drie advertenties per set. Het uitzetten hiervan zou drie kostbare advertenties nutteloos maken, terwijl ze mogelijk best rendabel kunnen zijn. Mits je natuurlijk even analyseert binnen welke doelgroep (leeftijd, geslacht, apparaat) ze goed presteren.

===DE TIP===

Splits je Facebook-advertentierapport uit op leeftijd en geslacht (en eventueel apparaat als je de advertentieset nog niet had uitgesplitst).

Vind de minst rendabele doelgroep (bijvoorbeeld 18-24 jaar) en sluit deze in de Power Editor uit.

2.    Wees sceptisch bij zeer lage kosten per conversie

Zelf zijn we dit ook al vaker tegengekomen, erg lage kosten per conversie.

Lage kosten per conversie

Facebook laat namelijk standaard in de kolom ‘Resultaat’ de gemiddelde kosten voor alle conversies bij elkaar zien.

Heb je nu leads, registraties, in winkelwagen en betaling starten ook ingesteld als 'gebeurtenis'? Dan worden deze allemaal bij elkaar opgeteld als conversie.

===DE TIP===

Voeg extra kolommen toe aan je rapportage waarin je de kosten uitsplitst per losse type conversie (lead, aanmelding, etcetera).

Sla deze kolommen ook zeker op zodat je deze later weer kunt gebruiken.

3.    Stop advertenties niet te snel

Veel mensen stoppen hun advertenties te snel, omdat ze te snel resultaten verwachten.

Zeker met een advertentiebudget van 5 tot 10 euro per dag kan je niet verwachten binnen 24 uur al wat te kunnen zeggen. Waarom?

  1. Facebook heeft tijd nodig om de advertenties te optimaliseren;
  2. Het bereik is nog niet groot genoeg om een gefundeerde conclusie te trekken.

Met de sample-size calculator kan je de minimale doelgroepgrootte berekenen om conclusies te mogen trekken.

Maar als vuistregel mag je ook gewoon uitgaan van 1.500 mensen. Heeft je advertentie dit bereik gehad? Dan kan je er iets over zeggen.

Target je meerdere leeftijdsgroepen en/of mannen en vrouwen?

Zorg er dan ook voor dat je in elk segment 1.500 mensen hebt bereikt voordat je advertenties uitzet.

4.    Meer hacks?

In het artikel staan nog meer hacks, maar dit zijn de meest effectieve, al zeg ik het zelf.

Download 15 Facebook ads tips

Heb je zelf nog tips? Laat het ons hieronder weten!