B2B Digital Marketing Blog - Presult

Lees hier al onze berichten over online marketing voor B2B, website ontwikkeling en digitalisatie. We inspireren je graag met de laatste ontwikkelingen en case-studies. Ontwikkelingen gaan snel (denk aan AI, machine learning, e-commerce). We helpen je graag om op de hoogte te blijven en te informeren over best-practices.

7 creatieve manieren voor een geweldige klantbeleving

10 December 2018 door Vincent Verboom

Klant is koning, zegt men wel eens. Die belofte waarmaken én wil je graag zelf stappen zetten om een geweldige klantbeleving neer te zetten? Customer experience expert REVE Chat onderscheidt 7 creatieve manieren voor een geweldige klantbeleving:

1. Doe altijd aan follow-up. En houd het vooral menselijk. Vraag bijvoorbeeld eerst hoe het gaat, voordat je informeert naar de klanttevredenheid. Een kleine geste waarmee je laat zien geïnteresseerd te zijn in de persoonlijke relaties die onderdeel zijn van je transactie.

follow

2. Overtref de klantverwachting. We houden allemaal van verrassingen. Van onverwachte cadeautjes, privileges, extra persoonlijke begeleiding – die ons het gevoel te geven speciaal te zijn. Oftewel: bied meer dan waar de klant om vraagt.

pres1

3. Geef blijk van dankbaarheid. Laat hier je creativiteit de vrije loop. Een bos bloemen of een kaartje tijdens een speciale gebeurtenis voor je klant, zoals een verjaardag of een bruiloft, leidt onherroepelijk tot meer klantenbinding.

card

4. Maak je beloftes altijd waar. Gouden regel: beloof minder, lever meer. Het is tijdens het verkoopproces verleidelijk om veel beloftes te doen om je prospect over de streep te trekken. Doe dat alleen als je die beloftes kunt waarmaken. Een valse belofte is geen goede reclame en kan je bedrijfsidentiteit schaden.

holdhands

5. Geef vrijwel direct antwoord op klantvragen. Klanten houden er niet van lang te moeten wachten. Door snel te reageren laat je zien adequaat te handelen en hun vragen en/of problemen serieus te nemen.

fback

6. Bied excellente klantenservice. Wees makkelijk benaderbaar. Door SLA’s en goede, meetbare KPI’s in te stellen kun je de effectiviteit van je klantenservice nauwgezet volgen.

custserv

7. Beloon klanten voor hun loyaliteit. De voorgaande methodes dragen stuk voor stuk bij aan een hogere klantloyaliteit. Houd dit momentum vast door je klanten bijvoorbeeld exclusieve loyaliteitskortingen te bieden bij een volgende order. Dat kun je ook doen in de vorm van een referral bonus. Zodra je klant een nieuwe klant aandraagt, wordt deze daarvoor beloond en deelt hij of zij dus mee in de winst.

redcarpet

Binnen de B2B Inbound marketing draait het voortdurend om het bieden van de beste customer journey. Meer weten daarover? 

Download NU ons gratis e-book met de essentials van B2B Inbound Marketing.

New call-to-action